Mereka berjihad dengan batu..kami berjihad dengan pena

Bismillahirrohmanirrohim..

Insyallah, sekali lagi, penuntut ilmu di serata universiti Al-Azhar akan menjalani imtihan akhir..Bahang imtihan semakin kian terasa..Masing2 berusaha yang terbaik…

th_2711

……………………………………………………………………

Saat ini..aku rasakan betapa kerdilnya diri lantaran bila membandingkan diri dengan saudara2ku di bumi Palestin…Mereka berjihad denga batu..!! aku??…saudaraku di sana umpama…

big_weapon

Jiwa syuhada memancarkan keagungan
Cahaya ALLAH melantakkan kebatilan
Jiwa syuhada berjuang tuk kebebasan
Negeri anbiya dari tangan penindasan

Mereka begitu hebat di medan tempur…aku???….saudaraku di sana…

175376469l

Bak Sholahuddin para mujahid berjuang
Bertempur lawan musuh hadapi rintangan
Langkah terayun bersatu dalam barisan
Berbekal iman hadapi laskar jahanam

Mereka tetap usaha yang terbaik walau hanya dengan seketul batu..!!aku?? Saudaraku berpesan kepada ku..

big_whererugoing

800zaytoon

800lovers

Wahai umat islam akankah engkau terdiam
Tampak kezaliman yang menimpa bumi islam

Berjuanglah…raih kehormatan
Dengan satu cita..kemenangan!

Mereka begitu bersungguh2 mengembalikan keagungan al-Quds..aku??

big_well_stay3

Bumi milik kami Al-Aqsho pun milik kami
Ku tak sudi yahudi merampas negeri ini
Kunyanyikan…syair perjuangan
Untuk pembebasan..Palestina!

 

Mereka tidak pernah jemu walaupun sesaat pun..!! aku?? Aaaaah!! Malunya aku dengan dirimu saudaraku..malunya aku…

Hebatnya kalian di pandangan Allah…Untungnya kalian dan istimewanya kalian di hadapan kelak..Hebatnya…tapi..aku??

Aaaaah!! tak dapat ku bayangkan nasibku…Bagaimana amalku??

Ya Allah ampunkanlah kelalaian kami …Ampunkanlah kezaliman kami…kami telah menzalimi diri kami…Engkau pimpinlah kami Ya Allah…Tunjukkan kami ke jalan kebaikan..Bimbinglah hawa nafsu kami agar mentaatiMU selalu…Kami memerlukan diriMU..Tentukan nasib kami..jangan biarkan kami menentukan nasib kami walaupun sesaat…kami lemah lagi tidak berdaya melainkan dengan daya dan kekuatanMU YA ALLAH..AMIN..

P/S: Ayuh berubah…demi Allah dan Risalah dan ummah…

Perihal hiduplebihbererti
kuliyyah usuluddin (pengkajian hadith) universiti al-azhar,iskadariah

Tinggalkan Jawapan

